B&K - Tävling - Tävling: Döden går på gym

Tävling: Döden går på gym

B&K 8/1992: No sushi

Inom kort kan du köpa denna bok i B&K:s webbshop för Julklappspriset 198:- (pris i bokhandeln 245:-). Håll ögonen öppna!

Det går en mördare lös på Stockholms gym, en mördare som hela tiden byter skepnad och rör sig mellan gymvärlden i Stockholm och de soliga stränderna på Kanarieöarna.

Johnny Grimståhl är ett välkänt namn för många som sysslar med styrketräning och kampsporter. Han har skrivit en spännande bok om våld och brott i en lite annorlunda miljö. Det är också en tankeväckande bok om våld mot och av kvinnor, om en verklighet som finns mitt ibland oss, men som många väljer att blunda för.

En bok om två starka kvinnor som båda söker hämnd. En bok som både kvinnor och män har svårt att lägga ifrån sig.

Vinnaren av det signerade exemplar av Johnny Grimståhls rykande färska bok, Döden går på gym, är Kristoffer Brink, Sollentuna. Grattis!

Frågan var; Vilken form/gren av kampsport är det Johnny Grimstål är känd inom och har tävlat i? Rätt svar är Karate. För de som inte kände till svaret fanns det faktiskt att tillgå på denna sida med förordet till 'Träna på gym'.

Vi frågade också efter personliga minnen av den välkända profilen inom styrketräning och kampsport, här är några av svaren:

"Jag kommer ihåg artikeln i B&K nr 8 från 1992 'Börja träna efter 40'.  Det var en intressant biografi, och det är aldrig för sent att börja träna!"

"Jag tränade på gamla Swings under en tid och kom då i kontakt med Johnny. Var också på Kanarieöarna och tränade på hans gym ett par gånger under 80-talet. Det kunde gå år mellan besöken men Johnny kände alltid igen mig.

En annan grej med Johnny, hans sätt att säga saker på. Han åkte pendeltåg en gång, bredvid satt några snorvalpar med fötterna på sätet, Johnny vänder sig mot dom och säger EN gång: 'Grabbar ta ner fötterna från sätet!' Det räckte med en tillsägning! Normalt lyssnar ju inte snorungar men då lyssnade de! OK, keep up the good work! Johnny, hoppas allt är bra med dig! Hälsningar Thomas Petersen"

"REAL MEN DON´T EAT SUSHI!"

"Jag har träffat Johnny Grimståhl ett antal gånger eftersom jag själv tränar Kyokushinkai karate. Jag kommer ihåg en gång på Budo när Johnny var där och kommenterade något till två grabbar som stod och tittade i böcker. De frågade om han tränade karate, tydligen visste de inte vem han var. Han svarade att han fuskade lite grann med karate. Detta tyckte jag var en mycket rolig replik eftersom han tränade som mest under den perioden och även förestod Stockholms Karate Kai."

"Jag har tränat på samma klubb som Jonny innan han blev sin egen. Vid ett flertal tillfällen i slutet av sextiotalet var vi på visklubben m/s Saxaren tillsammans och jag kan intyga att Johnny gjorde sig mycket populär som vissångare och trubadur där."

"Hösten -98 var jag och min sambo till Gran Canaria och hälsade på en god vän (Peter "Mr Sweden" Forsberg) som tillfälligt bodde där med sin dåvarande flickvän. Han tränade då på Swings gym i Las Palmas.

Senare på kvällen blev vi alla hembjudna till Johnny och Pilar. En stjärnklar natt satt vi på deras takterrass mitt i Las Palmas och lyssnade till fantastiska historier om Johnnys liv och leverne, under tiden som hans tama iller lekte kurragömma runt våra ben. Allt jag kan säga är att Johnny är en mycket(!!!) stor personlighet och jag hoppas få en chans snart att återvända till Swings gym. Johnny är en lisa för både kropp och själ!"

Sidan skapad 2000-11-07 | Senast uppdaterad den 09 augusti 2001 av