B&KPressreleaser - Träningskedjan World Class introducerar Powerbox!

Träningskedjan World Class introducerar Powerbox!

Sidan skapad 2003-04-02
Uppdaterad 2003-04-02

Besök World Class hemsida!

030402: World Class introducerar Powerbox!

World Class introducerar Powerbox!

Nu introducerar World Class ytterligare en träningsform i Sverige för att öka tillgängligheten och motverka ohälsan i samhället. Denna träningsform kombinerar styrka, smidighet, explosivitet och konditionsträning som i alla delar motverkar och förebygger skador, övervikt, diabetes och ryggproblem.

Samhällets kostnader för sjukskrivningar är cirka 200 miljarder om året. Av dessa sjukskrivingar står rygg, skelettskador och muskelskador för 65-75 %. Genom fysisk aktivitet motverkar och förebygger man en stor del av dessa skador. Detta borde samhället ta fasta på när man godkänner bruttolöneavdrag för datorer men inte bruttolöneavdrag för fysisk aktivitet!

World Class firar i år 20-årsjubileum och kommer att introducera ett flertal träningskoncept för att öka tillgängligheten och enkelheten för människor att lätt komma i form. Vi har nyligen introducerat aerobics express, step express och spinning express där träningen är uppbyggd kring enkla steg och mycket enkel koordination samt att klasserna endast är 30 minuter långa. Dessa klasser har idag blivit mycket populära och lockar grupper som tidigare inte varit inne på traditionella träningsklubbar. World Class har en medelålder på 31 år och vi har 22 000 medlemmar på 15 klubbar i Sverige och ytterligare 10 klubbar utomlands.

World Class Instruktörsutbildningar kommer att introducera Powerbox i sitt utbildningsprogram från och med hösten 2003.

För mer information, v.v. kontakta

Pelle Johansson
VD, World Class Sverige
Tel: 0706-63 00 61

Dorotka Skurczynska
Utbildningsansvarig, World Class Instruktörsutbildningar
Tel: 0707-70 55 77

World Class har 25 anläggningar runt om i världen med totalt cirka 600 anställda och 50 000 aktiva medlemmar. World Class finns representerat i Belgien, Island, Jordanien, Malta, Polen, Rumänien, Ryssland, Sverige och Tjeckien. I Sverige finns träningsanläggningar i Alvik, Gävle, Göteborg, Hägersten, Jakobsberg, Kista, Norrköping, Liljeholmen, Linköping, Slussen, Solna, Sundbyberg, Södertälje och Vällingby.

För mer information:

www.worldclass.se