B&KPressreleaser - Världens första IT-gym

gym-on-the-web lanserar världens första IT-gym

Nynäshamn 021120: Världens första IT-gym

gym-on-the-web lanserar världens första IT-gym

I mars 2001 öppnades världens första IT-gym i Nynäshamn. Genom att använda den senaste tekniken inom IT och internet har gym-on-the-web utvecklat ett system som ger låga personalkostnader. Kunden får tillgång till en prisvärd träningsanläggning med generösa öppettider.

Därför behöver vi IT-gym

Traditionellt sett har gym en bemannad reception där försäljning, medlemskontroll och bokningar görs. Styrketräningen sker däremot på egen hand. Priserna på traditionella gym är ofta höga och öppettiderna begränsade. För att hålla drägliga öppettider krävs två till tre heltidstjänster. För att hålla riktigt bra öppettider krävs fyra till fem heltidstjänster. I mindre orter där intäkterna blir lägre eftersom det blir färre medlemmar är öppettiderna oftast mycket dåliga.

Gym-on-the-web har valt att förändra den traditionella strukturen och i stället för att ha en kostsam, bemannad reception använda den moderna tekniken. Fördelen är att de får ett gym där det går att träna under årets alla dagar från tidig morgon till sen kväll och detta till ett rimligt pris.

Internetbokning / Kameraövervakning / Elektroniskt nyckelkort

Många var till en början skeptiska och trodde inte att det skulle fungera med ett gym utan kassapersonal och den sociala rollen en sådan fyller. Falska rykten gick om kameror i toalett och omklädningsrum. Ingen skulle vilja träna under kameraövervakning. Utrustningen skulle försvinna osv. Men förvånansvärt många tecknade ändå medlemskap redan under de första veckorna.

Idag hörs bara positiva kommentarer. Medlemmarna uppskattar verkligen att de enkelt kan boka / avboka sig själva till gruppträning med instruktör, solarium och dylikt. Bokningar görs hemifrån, från jobbet eller på gymmets dator. Kameraövervakningen upplevs som en trygghet. Alla vet att om något skulle hända eller försvinna så kan bilder sökas fram i efterhand som binder den skyldige till brottet. Medlemskortet fungerar som en nyckel och används också till att starta solariumet. Det bästa av allt är att det är öppet alla dagar 05.30 - 22.00. Nya medlemmar strömmar in hela tiden.

Gym-on-the-webs system är idag tillgängligt för andra gym. Systemet kommer att visas på Scandinavian Fitness Expo, Stockholmsmässan i Älvsjö 22-24/11. För mer information kontaktas gym-on-the-web på telefon 0709-703010 (Anneli) eller via mail: .

Det går också ett skicka meddelanden via hemsidan: www.gym-on-the-web.se.