B&KPressreleaser - Tränings-DVD ger effektiv träning i hemmet

Tränings-DVD ger effektiv träning i hemmet

Sidan skapad 2004-03-23
Uppdaterad 2004-03-23

2004-03-09: Tränings-DVD ger effektiv...

Träningskedjan World Class och Bonnier Amigo Music har tillsammans tagit fram en tränings-DVD som kan hjälpa människor som har svårt att ta sig till en träningsklubb eller som helt enkelt inte har mycket tid för träning. DVD:n, som heter BodyWork, släpptes den 3 mars och finns att köpa på Åhlens och andra skivbutiker.

BodyWork DVD är, till skillnad från andra träningsfilmer, laddad med fyra olika träningsklasser. Träningsformen kallas för expressklasser och klasserna är speciellt framtagna av World Class för att passa den som tycker att aerobics är svårt eller som tycker att en timme är för lång tid att träna.

Expressklasserna är helt unika i Sverige med kraftigt förenklad koreografi (man behöver ingen koordination alls) och de är endast 30 minuter långa. Senare tids forskning visar att det faktiskt räcker med en halvtimmes effektiv träning tre gånger i veckan för att man ska märka en positiv fysisk skillnad. De expressklasser som är med på BodyWork DVD är aerobics express(tm), body express(tm), core express(tm) och stretch express(tm).

- Våra expressklasser bygger på det faktum att folk inte hinner lägga flera timmar på en träningsklubb när man till exempel skall hämta barnen på dagis men också på det faktum att gruppträningen i Sverige knappt utvecklats sedan Jane Fonda startade Workout på 80-talet. Plötsligt har en annan kundkategori hittat in till World Class träningsklubbar, män på gruppträning, mycket företagskunder, lite äldre och framförallt kvinnor i karriären. Vi har en medelålder på 31 år inom World Class och cirka 60 % av kunderna är kvinnor. Att vi då tar fram träning för kvinnor känns helt naturligt, säger World Class VD Pelle Johansson.

Sedan Pelle Johansson fick barn har han haft svårt att få tiden att räcka till för träning på någon av de 15 träningsklubbarna som finns i Sverige. Med BodyWork i DVD-spelaren har han nu redan tränat ett flertal gånger framför TV:n istället.

- Denna produkt är helt underbar för föräldralediga som helt enkelt inte har tid att ta sig till någon träningsklubb. Man hinner också slänga på DVD:n mellan de korta sömnperioder som det gärna blir med småbarn i huset, säger Pelle Johansson.

BodyWork DVD är också laddad med bland annat ett smakprov om glykemiskt index av Fredrik Paulun och ett träningskort för en månads fri träning på World Class för den som vill träna ännu mer.

För mer information, v.v. kontakta:

Pelle Johansson
VD, World Class Sverige
Tel. 0706-63 00 61

OM WORLD CLASS

World Class grundades i Sverige 1983 och har i dag 26 anläggningar runt om i världen med totalt runt 900 anställda och 50 000 aktiva medlemmar. World Class finns representerat i Belgien, Holland, Island, Jordanien, Malta, Polen, Rumänien, Sverige, Tjeckien och Ungern.

I Sverige finns träningsanläggningar i Alvik, Gävle, Göteborg, Hägersten, Jakobsberg, Kista, Norrköping, Liljeholmen, Linköping, Slussen, Solna, Sundbyberg, Södertälje och Vällingby.

För mer information:
Sverige: www.worldclass.se
Internationellt: www.worldclassfitness.net

Aerobics express, body express, core express och stretch express samt step express och spinning express är varumärken som tillhör World Class. Alla rättigheter förbehållna.