B&KPressreleaser - Scandinavian Gym & Fitness Conference slog nytt deltagarrekord

Scandinavian Gym & Fitness Conference slog nytt deltagarrekord

Sidan skapad 2001-11-06
Uppdaterad 2001-11-06

Relaterade länkar

Scandinavian Fitness Expo
Scandinavian Gym & Fitness Conference

2001-11-06:

Den "aktiva friskvården" fortsätter att växa!

Intresset för träning och en aktiv livsstil blir allt mer akuellt. Ett bevis på detta är seminariet Scandinavian Gym Conference som slog nytt deltagarrekord. Den 26-27 oktober, på Stockholmsmässan i samband med Scandinavian Fitness Expo 2001, samlades 90 ägare och platschefer från olika kommersiella träningsanläggningar. Deltagarna representerade 46 träningsanläggningar utspridda på fem olika länder (Sverige, Finland, Danmark, Norge och Tjeckien).

"Scandinavian Gym & Fitness Conference arrangerades nu för fjärde gången och ÄR fitnessbranschens största fackseminarium där deltagarna är beslutsfattare från olika moderna friskvårdsanläggningar" menar Rolf Norell från Stockholmsmässan.

Arrangemanget erbjöd i år ett internationellt mycket gångbart föreläsarteam. Stor succe gjorde Paul Brown från Australien som är rankad som en av världens fem bästa föreläsare inom lönsamhetsfrågor för fitnessbranschen. Paul tog snabbt ett fast grepp på publiken som med högsta intensitet lyssnade på vikten av att från första dagen verkligen "ta hand om" våra nya medlemmar.
Han har själv utvecklat ett system för "kundvård" som går under benämningen "face to face".

Kenny McAndrew från England är "kung" på försäljning. Han är verksam på jätteföretaget Cannons där Kenny under år 2001 är ansvarig för att över 60 000 nya medlemskap skall säljas. Under dessa två dagar använde han bland annat "Hollywood" till hjälp för att vi lättare skall förstå psykologin inom försäljning. Kenny visade urklipp från kända filmer som "Pretty women", "Jerry Maguire" och "Friends" och relaterade kommunikationen till försäljning av ett medlemskap.

På den inhemska fronten utmärkte sig Pelle Johansson från World Class som på ett pedagogiskt sätt guidade deltagarna genom en analys på hur "fitness" egentligen skall "paketeras". Björn Johansson från Fitness Support gav sin syn på hur modern försäljning mot företag skall läggas upp med hjälp av den egen utvecklade RVV-modellen.

Med kommentarer från deltagarna som "detta arrangemang ger jag högsta poäng", "verkligen intressant...hoppas ni gör om det nästa år", "vilken inspiration jag får", "nyttigt..det här borde fler uppleva" ser vi att denna träff har kommit för att stanna!

För mer information kontakta:
Björn Johansson Tel 070-211 85 00,