B&KPressreleaser - Nordens ledande tränings- och friskvårdskedja växer ytterligare

S.A.T.S Sports Club öppnar i Kista och Sickla

Sidan skapad 2003-01-09
Uppdaterad 2003-01-09

S.A.T.S Sportsclub

2003-01-08: S.A.T.S Sports Club öppnar i Kista och Sickla

S.A.T.S Sports Club utökar tränings- och friskvårdskedjan med två nybyggda anläggningar. S.A.T.S Sports Club är nordens ledande tränings- och friskvårdskedja som nu växer ytterligare genom att öppna två nya träningsanläggningar, en i Kista och en i Sickla.

Anläggningen i Kista öppnar i morgon torsdag och i Sickla på lördag.

- Genom att öppna nya anläggningar på orter där vi efterfrågas tillgodoser vi våra medlemmars efterfrågan och höjer vår servicegrad, säger S.A.T.S Sports Clubs VD Kent Orrgren. - - Därför är det naturligt av vi finns även i Sickla och Kista Science Tower där många företag är etablerade, säger Kent Orrgren.

Sickla är Stockholms mest expansiva område vad gäller bostadsbyggandet i Stockholm och den nya träningsanläggningens yta är på hela 2 200 m2, för att kunna tillgodose den stora efterfrågan från nya medlemmar. Kista anläggningen ligger i Sveriges högsta kontorshus, Kista Science Tower och är 1 900 m2.

- Vi fortsätter under 2003 att jobba långsiktigt med att sprida träningsglädje och göra Sverige friskare, fortsätter Kent Orrgren. Åttiotalets kroppsfixering är passé, nu tränar man för att må bättre och för att ha mer ork och livsglädje i vardagen. Att träna och ta hand om sin kropp, som på det sättet håller längre, är idag lika naturligt som att pensionsspara.

Det finns 26 S.A.T.S Sport Club anläggningar i Sverige. Av dessa äger S.A.T.S Sports Club 21, medan 5 drivs på franchisebasis. De svenska anläggningarna har tillsammans ca 80 000 medlemmar och omsätter ca 300 Milj. SEK. Antal anställda är ca 900, varav 600 är deltidsanställda gruppträningsinstruktörer. S.A.T.S Sports Club arbetar för att förbättra den vanliga människans vardag genom att vara själva drivkraften för fysiskt och psykiskt välbefinnande.