B&KPressreleaser - Nordens ledande friskvårdskedja har fått fyra nya klubbar

Nordens ledande friskvårdskedja har fått fyra nya klubbar

Sidan skapad 2003-08-15
Uppdaterad 2003-08-15

CMS Sweden

2003-08-12: Nordens ledande friskvårdskedja...

Pressinformation 2003-08-12
Avs. Thommy Henningsson,

Under augusti och i september ansluter flera nya träningsanläggningar till CMS Club Group. I och med det senaste tillskotten så finns det nu totalt 60 klubbar i Sverige och tillsammans blir det nära 150 anslutna CMS klubbar i Norden.

Individuellt ägda klubbar ger bra kontakt med lokala marknaden och medlem! Anslutna klubbar är alla ägda helt oberoende av varandra. Klubbarna jobbar med sina egna företag, har egna namn. Det som håller ihop dessa klubbar är en gemensam modell, ett system som ger de fördelar som stora kedjor har men ända kvar sin lokala känsla för sina medlemmar och marknad.

De nyinkomna kommer från hela landet

Under augusti har 1 life i Örnsköldsvik (tidigare Paradisbadet) och Träningscenter i Malung blivit medlemmar i "familjen". I september öppnar Body Joy på Värmdö, Stockholm och T.O.K.A i Mora. Enligt rapporter går preselling-kampanjer inför öppning bra på båda orterna!

Mer om CMS

CMS International startade 1965 och finns idag i 50 länder, där ibland Sverige som startade 1996. Det finns nära 150st träningsanläggningar anslutna till CMS Skandinavien varav det för närvarande finns 60st i Sverige.

I slutet av 2004 räknar man från CMS Sweden med att det kommer vara 90-100 anläggningar i Sverige som anslutit sig. CMS Club Group har drygt 190.000 medlemmar och är därmed Skandinaviens största organisation inom sin bransch.

Alla medlemmar på en CMS klubb kan träna world wide!! Alla som är medlemmar i de olika anläggningarna får gästträna gratis (CMS-Travelpass.com) på träningsanläggningar som är anslutna till CMS Club Group!

Klicka här för alla CMS Clubar Du kan träna på! Vill Du veta mer om respektive Club så har de flesta egna hemsidor.

CMS Club Group är nationell samarbetspartner till CSN/MECENAT. Alla Studenter har ett färdigt erbjudande när de uppvisar sina studentkort.

CMS Sweden AB, som har sitt huvudkontor i Västerås drivs av Viking Bergström. CMS hjälper indivuellt ägda träningsanläggningar att utveckla sin affärsidé till en professionell Clubmodell med kraftigt fokus på långsiktigt kundvård.

Klicka här för alla CMS Clubar man kan träna på!

Vill Du veta mer om respektive Club så har de flesta egna hemsidor.