B&KPressreleaser - FRISK: Friskvårdsföretagens branschorganisation

Klicka för .PDF-dokument

2003-03-12: FRISK: Friskvårdsföretagens branschorganisation

Var med från början!

Tisdagen den 1 april klockan 10.00 är ni välkomna till ett informationsmöte då vår egen bransch tar det första steget in i den ”riktiga företagsvärlden”. Vi träffas i megasalen på Almega, Blasieholmsgatan 5, Stockholm (kvarteret bakom Grand Hotel).

Under flera år har det till och från väckts röster om behovet om att vi borde/ska organisera oss för att kunna vara en stark, seriös branschaktör som tas på allvar i friskvårdsfrågor i allmänhet och deltar i samhällsdebatten på ett seriöst sätt...

...Det är dags att gå från snack till handling!

Vi ska bland annat verka för att:

• Ta bort osund konkurrens från vår marknad (kommunala bidrag mm).
  • Höja hela branschens image (marknadens synsätt på oss).
  • Säkerställa att exempelvis bruttolöneavdrag på träningskort är helt enligt gällande skatteregler (debatt & lobbyverksamhet mot yrkespolitiker mm).
  • Öka kompetensen hos våra medarbetare och oss själva (anpassade utbildningar mm).
  • Vi själva skall vara goda arbetsgivare (följer lagar och regler mm).
  • Vi skall ha en god ekonomi i vår branschorganisation så att vi kan agera kraftfullt (många medlemmar).

På det första mötet kommer vi att närmare redovisa mål, arbetsuppgifter och medlemskriterier. Lars Bolin, VD för Företagshälsovårdens branschorganisation kommer att berätta lite om hur de jobbar och vilka effekter de uppnått (även de jobbar ju med ”ohälsofrågor”). Almega presenterar sina tjänster som arbetsgivarorganisation och vilken samverkan vi kan ha med dem gällande ”branschspecifika frågor”. Mötet avslutas med Lunchbuffé & mingel.

Det är ni som är med från start som bidrar mest till förändringen av vår, i dagsläget, ansiktslösa bransch till en stark, seriös part på samtliga gällande frågor som berör friskvård.

Anmälan till Gunilla Wahlström,
tel: 08-762 68 68
fax: 08-762 69 58
mail:

Var med och skriv historia - Välkommen till Stockholm den 1 april!

Hälsningar

Arbetsgruppen för bildande av