B&KPressreleaser - 24 Hour Fitness öppnar i Sverige

24 Hour Fitness

2003-02-17: 24 Hour Fitness öppnar i Sverige

Rysk-amerikansk lyx till låga priser: 24 Hour Fitness öppnar i Sverige

SATS Sports Clubs före detta ägare - 24 Hour Fitness - är världsledande inom fitness. Nu gör de en comeback på den svenska marknaden under namnet Planet Fitness. Till våren öppnar den första klubben i Stockholm.

- Svenskarna är ett hälsomedvetet folk som är duktiga på att ta hand om sig. Men utbudet är hittills begränsat och priserna höga. Vi kommer att erbjuda träning, avkoppling och SPA-behandlingar till en bredare målgrupp och vill tvätta bort lyxstämpeln på tjänster såsom massage och personlig tränare, säjer Mark Mastrov, styrelseordförande och VD för 24 Hour Fitness

Mark Mastrov grundade, tillsammans med Irina Kragh-Thimgren, Planet Fitness som är Rysslands ledande företag inom fitness och SPA.

Planet Fitness kommer att erbjuda det senaste inom gym, gruppträningar, SPA-behandlingar samt rehabilitering, kostrådgivning, personliga tränare och bad. Dessutom kommer man att erbjuda en mängd program och specialträningspass för gravida, för personer 50+ samt för barn från tre års ålder.

Den första klubben kommer att öppnas någon gång under våren. Det exakta datumet hänger på när man hittat lämplig lokal. I dags läge letar Irina Kragh-Thimgren efter lokal i Stockholms innerstad.

- Vi har ett riktigt bra prospekt på gång. Men det är många faktorer som skall stämma. Förutom ett attraktivt läge krävs bland annat en yta på ca 3 000 kvadratmeter och möjlighet till att bygga simbassäng, säjer Irina Kragh-Thimgren.

24 Hour Fitness ägde SATS Sports Club fram till hösten - 02.

Om Planet Fitness

• Första klubbarna öppnade i Moskva 1998
  • Idag finns totalt 16 klubbar i Moskva, S:t Petersburg och Kiev (Ukraina)
  • Under 2003 kommer ytterligare 5 klubbar att öppnas i Ryssland och Ukraina