B&K - Webblogg - Vecka 42 2001
Dagens B&K-länkare

Lördagen den 3 november: Historiens kaxigaste catwalk med sveriges bästa fitnessprofiler!

Öppna länkar i nya fönster
Hoppa till datum

Födelsedagar vecka 42
15/10 Nasser El Sonbaty
16/10 Kim "Zeke" Justin
18/10 Don Long
20/10 Kathy "Diva" Johansson

Fler födelsedagar i branschen

Måndag 15 oktober

Resultat Världens Starkaste Man 2001

1. Svend Karlsen, Norge*
  2. Magnus Samuelsson, Sverige*
  3. Janne Virtanen, Finland*
  4. Phil Pfister, USA
  5. Martin Muhr, Tyskland*
  6. Hugo Girard, Kanada*
* = På plats under finalen i World's Strongest Man Super Series i Stockholm under Scandinavian Fitness Expo, 27 oktober!

Svensk artikel Corren.se: Nyttigt brottas med kastanjer: 13 oktober

Motion kan man aldrig få för mycket av. Jo, det kan man. Men en lagom dos motion kan man aldrig få för mycket. Är dosen lagom så är den. Och det som är bra med lagom är att det skiftar från person till person.

Inte tränar jag som Magnus Samuelsson, till exempel. Om han tränade som jag skulle han få svårt att ställa upp i tävlingar i vem som är världens starkaste man. Han skulle till och med få svårt att ställa upp i världens svagaste man.

smh.com.au: Superhuman effort frees trapped tree lopper: 11 oktober

A "superhuman effort" by a workmate freed a tree lopper trapped under an 800 kg tree that fell on him in Melbourne today, according to ambulance officers.

Svensk artikel Previa JobbHälsa online: Gymavtal mellan Previa och CMS: 12 oktober

Previa har tecknat ett avtal med konsultföretaget CMS. Avtalet gäller friskvård med inriktning på fysisk träning i de 57 till CMS anslutna gymanläggningarna runt om i landet.

Svensk artikel SGN: T3 försenad: 12 oktober

Terminator 3-inspelningarna var tänkta att starta redan innan årets slut. Men nu har inspelningstarten skjutits upp till tidigast nästa sommar. Anledningen är att manusförfattarna har tvingats att skriva om en hel del, troligen p.g.a. terrordåden som drabbade USA den 11:e september.

NCSA: Nasal Strips Do Not Affect Cardiorespiratory Measures During Recovery From Anaerobic Exercise:

Nasal strips appear to have no significant impact during recovery from anaerobic exercise.

Svensk artikel Piteå-Tidningen: Öjebyn tog nytt SM-guld: 15 oktober

Öjeby AK gjorde det igen. För femte året i följd blev föreningen svenska mästare i bänkpress. - Och vi var dessutom överlägsna, säger Niklas Gustafsson - en av mästarna.

NetDoktor: Eksperter: Mejeriforeningen anbefaler for fed mad: 15 oktober

Både Ernæringsrådet og Hjerteforeningen er fremme med kritik af den gratis kogebog fra Mejeriforeningen 'Karolines Køkken 8'. Mejeriforeningen bliver beskyldt for at forsøge at få solgt deres fede mejeriprodukter, og problemet bliver accentueret af, at man samtidig påstår, at man har ernæringspolitik, hvor man tager ansvar for folkesundheden, siger formanden for Ernæringsrådet, professor og dr.med. Arne Astrup.

The Times: Sexual cost of saving young man's dignity: 13 oktober

Medicaiton is always a double-edged sword: any effective drug almost invariably has side-effects. The two treatments available for uncomplicated male pattern baldness are Regaine (minoxidil) and Propecia (finasteride) and both have, in occasional cases, some disadvantages.

HealthNews: An end to baldness?: 11 oktober

New research by scientists investigating baldness may lead to improved treatments for the condition, which affects millions of men worldwide.

The String King - Vladimir Sineglazov:

Vladimir Sineglazov and his group are unique performers, who has no analogy in the feat world, the unique system stretching gymnastic string author and originator, "The Guinness' Record Book". The world Record-holder Festival participants in 1998 in Pelchrimov (Czechia).

Yahoo! Finance: Well-Oiled Athletes Play Harder And Longer: 5 oktober

If you're an athlete looking for a competitive edge, a recent study suggests a few daily tablespoons of seed oil can dramatically improve performance on the court or playing field.

Thirty-five of forty-one runners, cyclists, boxers, and triathletes who supplemented their diets with daily doses of a mixture of flax, sesame, and sunflower oils combined with six other natural ingredients -- marketed as Udo's Choice Oil Blend -- reported a variety of sports-related benefits over a sixty day trial.

Svensk artikel Arbetarbladet: "Tussen" skadad - ändå blev det DM-guld: 15 oktober

Susanne "Tussen" Formgren vann som väntat DM i bänkpress i Sundsvall i helgen. Tussen lyfte 125 kg vilket var godkänt med tanke på att hon ådrog sig en skada i första lyftet.

The Scientist: In Cancer Research, Diet and Exercise Roles Strengthen: 15 oktober

The theory that a healthy diet and regular exercise can be key factors in staving off cancer surfaces again.

Northern Light: Kids Rank Fun Over Exercise: 14 oktober

Parents who exercise tend to have children who exercise, but researchers caution that it's not something a parent can count on.

Even though it seems common sense that role-model parents should raise model children, kids still rank fun first. Parental demonstrations of exercise seem to be somewhere down the list of motivators. However, one study indicates children will benefit if even one parent is a good example.

Club Industry: New Management for Gold's Gym International: 1 oktober

The brothers behind the 1999 acquisition of Gold's Gym have relinquished their management positions with the company.

Kirk and John Galiani — CEO/president and president of corporate development, respectively — will remain on the board of Gold's Gym International (GGI) as the company's largest individual shareholders, but they have given up their executive roles. Instead, they will now concentrate on building and running clubs.

[Till toppen av sidan]

Webbloggen görs av