B&K - Scandinavian Fitness Expo 2000 - B&K:s Monterprogram

B&K:s Monterprogram

Index | Specialevenemang på SFE 2000 | Företag och utställare på SFE 2000 | Gym & Fitness Conference
Rapport från SFE 1999 | Glimtar från SFE 1999 | Exposcenens program | Program för B&K:s monter
Legendernas Afton | B&K Classic Body Show/Swedish Pro Fitness | Inför Scandinavian Fitness Expo 2000

SFE 2000 är i år den 27-29 oktober på Stockholmsmässan.

Under hela helgen rullar filmen Pumping Iron i B&K:s monter - om du inte har sett den tidigare, har du chansen nu!

Jobbigt som 17: Klarar du 17 armhävningar?

B&K Sports Magazine har en armhävningstävling i montern, kallad "Jobbigt som 17". Du ska klara 17 st armhävningar - med (observera!) en fitnesstjej på ryggen! Klarar du det får du en fin-fin present. Och träningsvärk...? Anmälan sker på plats i B&K:s monter. Tider: 14:17 fredag/lördag, 13:17 söndag.

SM Bar-dips 2000

Speaker Karl Dyall. Söndag 29 oktober 14.15 presenterar B&K Sports Magazine årets SM Bar-dips. Plats: bredvid exposcenen. Domare/arr: Sverige Sport & Prestation. Förra året vann Mire "Tromb" Ercegovcevik, är det din tur nu? Regler:

• Rörelsen ska ner till 90 grader i armbågsleden/överarmen horisontalt med dipsställningen. Därifrån ska du pressa upp till fullt sträckt armbågsled. Repetera.
  • Rörelsen ska ske i ett lugnt och jämt tempo.
  • Överkroppen får inte luta mer än 45 grader framåt.
  • "Vila" är inte tillåten. Du gör så många dips du kan i följd, sedan är du klar!
  • Anmälan i B&K:s monter fram till 30 minuter före utsatt starttid söndag.

Handgrippertävling i montern - kom och kläm!

Dscn1347.jpg

Vi tar med alla fem Captains of Crush grippers. Den som sluter nummer tre så att metallhandtagen tar i varandra får en årsprenumeration på B&K till sig själv eller att ge bort i gåva. Richard Sorin var den förste i raden att stänga gripper nummer 3.

Captains of Crush® från företaget IronMind är standard för test av handstyrka! Nu får du chansen att pröva dem - och vinna en prenumeration på B&K Sports Magazine!

Vad vinner du?

Tjejer Killar
CoC Trainer Ett valfritt B&K-nummer
CoC Nummer 1 Helårsprenumeration
CoC Nummer 2 Ett valfritt B&K-nummer
CoC Nummer 3 Helårsprenumeration

OBS! Handtagen ska röra vid varandra, och inget annat får röra grippern/handen/underarmen.

Fakta om Captains of Crush:

Den kraft som krävs för att sluta respektive CoC är:

• CoC Trainer - 45 kg
  • CoC Nummer 1 - 65 kg
  • CoC Nummer 2 - 90 kg
  • CoC Nummer 3 - 130 kg
  • CoC Nummer 4 - 165 kg

CoC Nummer 1 stoppar de flesta gymtränande, CoC Nummer 2 sluts sällan första gången den prövas och att sluta CoC Nummer 3 innebär greppstyrka i världsklass! Fram till och med 1998 bestod klubben av män som slutit trean under officiella förhållanden av två dussin man! CoC Nummer 4 har bara slutits av en man.

Randall J. Stroussen, President IronMind: "Joe Kinney, the only person yet to close a No. 4 Captains of Crush gripper, used to train so har his wife told me that he'd come back to the house bleeding under his fingernails, and when Joe, himself, talked about the training intensity requeired for great progress, he likened it to "having to save a child's life." Remember that the next time you start to get a little spineless in the middle of your workout."

Det krävs målmedveten och lång regelbunden träning av hand/underarmsstyrkan för att lyckas! Är du intresserad av att veta mer? Beställ gratis katalog från IronMind - www.ironmind.com - tools of the trade for serious strength athletes™.

Sidan skapad 2000-06-13 | Senast uppdaterad den 28 oktober 2000 av